dr. Carolien A.N.

Knoop-van Campen

Assistant professor


Ik ben assistant professor (universitair docent) bij het Behavioural Science Institute en de opleiding Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde van de Radboud Universiteit, Nederland.


Mijn onderzoeksgebieden zijn multimediaal leren, dyslexie, leesstrategieën, adaptieve onderwijstechnologieën, docenten dashboards, zelfregulatie, en dubbel-bijzondere leerlingen. Hoewel divers, draaien al deze aspecten om mijn kernvragen 'hoe leren mensen' en 'hoe kunnen we leren verbeteren'.


Om onze kennis van leerprocessen te verbeteren en ervoor te zorgen dat mijn onderzoek waardevol is voor het onderwijsveld, werk ik samen met collega-wetenschappers van verschillende universiteiten en onderwijs professionals uit het onderwijsveld. Ik sta altijd open voor nieuwe samenwerkingen.

NIEUWS

Vanaf september 2022 ben ik werkzaam als Universitair Docent bij het Behavioural Science Instituut (Radboud Universiteit).


Op 10 februari 2022 heb ik mijn proefschrift 'Multimedia Learning and Dyslexia' verdedigd aan de Radboud Universiteit, Nijmegen.


Bekijk ons nieuwste paper in Frontline Learning Research "How teachers interpret displays of students' gaze in reading comprehension assignments".  Het laat zien hoe leerkrachten gaze displays ervaren als een innovatief instrument om het leesonderwijs te ondersteunen.


In november gaf ik een keynote tijdens de professionaliseringsdag van de CED-groep over de digitalisering van het onderwijs.


In oktober was ik te zien in een digitaal intermezzo van de Nationale Dyslexie Conferentie met een presentatie over de effecten van audio-ondersteuning bij mensen met dyslexie.


Nieuwsgierig naar leesstrategieën, dyslexie, en audio-ondersteuning? Lees "The effect of audio-support on strategy, time, and performance on reading comprehension in secondary school students with dyslexia" in het themanummer van Annals of Dyslexia.